Transport gratuit la comenzi peste 150 lei

contact@librariadonaris.ro 0752 089 083
0
0
Produse
RON
inapoi

Compunerile scolare Scrierea textelor

Categorie: Carte, Manuale si auxiliare , Clasele V-VIII, Clasa V, Clasa VI, Clasa VII, Clasa VIII, Cod produs: DON-00827555 Cod bare: 9789734692026 Editura/brand: Polirom Numar pagini: 170 Data publicarii: 2022

44,95 Lei

Opinia clientilor:

1
In stoc

Volumul conține îndrumări eficiente privind realizarea tipurilor de compuneri prevăzute de actuala programă școlară, scrisul de mână, așezarea în pagină, pașii procesului de scriere, textul simplu/complex, echilibrarea părților componente, principiile și regulile ce trebuie respectate, elementele de compoziție și structură (titlul, corpul textului, paragraful), calitățile pe care trebuie să le aibă o compunere (coerența, logica, unitatea, claritatea, precizia, concizia, corectitudinea, proprietatea termenilor) și normele de redactare. Sunt propuse strategii de structurare a planului și a diferitelor tipuri de compuneri, organizatori textuali, marcatori de relație, conectori logici, câmpuri lexicale adecvate fiecărei compuneri. Numeroasele exerciții și exemple practice care însoțesc expunerile teoretice contribuie la formarea unui limbaj adecvat și la dezvoltarea competenței de structurare și redactare a compunerilor.

Ce este un text/o compunere? • Cum structurezi un text? • Cum asiguri coerența textului? • Cum te exprimi într-o compunere? • Structuri textuale prototipice: textul narativ, descriptiv, dialogat, argumentativ, explicativ • Scrieri funcționale: cererea, invitația • Scrieri reflexive: scrisoarea, relatarea unor întâmplări și evenimente personale, exprimarea propriilor sentimente cu ocazia unui eveniment personal, social sau cultural, argumentarea unui punct de vedere personal, exprimarea opiniei despre fapte/persoane/teme de interes pentru elevi • Compuneri vizând scrierea despre textul literar: rezumatul, argumentarea/motivarea genului literar sau a speciei literare, caracterizarea unui personaj literar • Exprimarea unei opinii/a unui punct de vedere propriu despre un text literar/despre mesajul/semnificațiile titlului unui text literar/ale unei opere literare

Elena Sandu, profesor de limba şi literatura română, timp de 27 de ani, la Şcoala nr. 193 (actualmente, Şcoala Gimnazială Orizont), Bucureşti, sector VI, la catedra de limba română, aria curriculară Limbă şi comunicare, şef de catedră şi de arie curriculară, membru în Comisiile Centrale de organizare a olimpiadelor, de pregătire a elevilor din loturile olimpice pentru fazele pe sector, municipiu, naţională. Articole şi cărţi publicate: „Ioan Neniţescu, Ţara mea”, în Limba şi literatura română, nr. 1 (ianuarie‑martie), an XII, 1983; „O abordare sociolingvistică a desemnării personajelor în romanul social cu aplicaţie la romanul Ion de Liviu Rebreanu”, în Limba Română, nr. 1 (ianuarie‑februarie), an XXXVI, 1987; Limba română. Teorie, dificultăţi, exerciţii, teste‑grilă. Subiecte pregătitoare pentru examene şi concursuri, Icar, 2002 (în colaborare cu Maria Arnăutu); Limba română. Concepte, aplicaţii, teste pentru gimnaziu şi examenul de capacitate, Polirom, 2002; Literatură şi gramatică română pentru gimnaziu şi examenul de capacitate, Polirom, 2002, avizată de Direcţia Generală a Învăţământului Preuniversitar a Ministerului Educaţiei şi Cercetării pentru a fi folosită în şcoli ca material auxiliar; Compunerile şcolare, Polirom, 2004, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2015, 2016, 2018; Textul literar în versuri. Compuneri şi teste, Polirom, 2008; Limba română. Ghid pentru tezele semestriale, Polirom, 2008. În anul 2007, Ministerul Educaţiei şi Cercetării i‑a acordat, pentru întreaga activitate, distincţia Diploma de Excelenţă.



Acorda o nota:

Din aceeasi categorie